W grupie 6-latkow z udziałem rodziców stworzyliśmy wystawę naszych Drzew Genealogicznych pt. „ Historia Naszych rodzin”. Uczestniczyliśmy w dwóch wycieczkach autokarowych i jednej pociągiem: Żagań, Zielona Góra, Żary – Straż Pożarna. Poznaliśmy historię  tradycję najbliższej okolicy. Zwiedziliśmy Pałac Książęcy w Żaganiu, do którego przeszliśmy ścieżką przyrodniczo-leśną, spacerowaliśmy w parku przypałacowym, widzieliśmy grotę „Dobrego diabła”, poznaliśmy legendy związane z maszkaronami, żabką przy fontannie, Wojtkiem Niedźwiedziem. Podczas wycieczki do Ochotniczej Straży Pożarnej  6- latki poznały specyfikę pracy strażaka, dowiedziały się o sposobach gaszenia pożarów, używaniu odpowiednich gaśnic, o bezpiecznej zabawie i sposobach unikania zagrożeń.  W Zielonej Górze byliśmy: w Planetarium -poznaliśmy układ słoneczny, zjawiska optyczne,  meteoryty ich pochodzenie i strukturę ; w Fabryce słodkości; w Ogrodzie Botanicznym, Małym zoo – gdzie były rośliny egzotyczne oraz ciekawe zwierzęta. W Żarach w Muzeum Pogranicza, poznaliśmy historię murów obronnych oraz legendy miasta i okolic. Pod opieką  przewodnika zwiedziliśmy ważniejsze miejsca Zielonej Góry, Żagania i Żar.  Napisała: Ewa Wawrzyniak